21/06-09

Nu var det dags igen att blogga, jag mår fortfarande skit
mamma ska ta mig till en expart av pollen och så får vi
se vad detta leder till.. jag har helt klart blivigt sämre
än för 3 år sedan, nu strejkar min vänstra lunga ibland
och det är väl lagom kul. Men så länge jag kan andas
prata och lever så ska jag försöka att inte klaga.

Midsommar var jätte trevligt och mysigt , verkligen !
Pappas barndomsvänner kom hit Bettan och Hans
och deras två söner och en vän till dom.
Vi åt jätte gott och jordgubbarna var helt fantastiska
och det var jätte bra för vissa sommrar har dom
varigt sura och piiii..
Det ända negativa var att det regnade så extremt mkt
så det till och med blev en översvämmning på våran gata
men som tur var inte på våran sida.
Här kommer lite foton:

Världens underbaraste pappa <3

Såhär såg jag ut ... mitt hår är borta =(

Här sitter folk , det var verkligen super mysigt!!
Vi hade plastat in uterummet så på kvällen när vi åt
så var det varmt och skönt , och mysigt <3

Här står min syster i den lilla översvämmingen på
våran gata, det regnade över 25 cm vatten på typ
40-60 min .

Vi tände upp ljus när det blev strömavbrott och det
var jätte mysigt. Vi hade strömavbrott 2 gg och jag
tyckte det var mysigt iallafall för då tände vi alla ljusen
och satt och små snackade i myspys belysning.
Men det var bra sen att strömmen fungerade
för vi sjöng karaoke senare på kvällen till 01.00 på
natten. =)

Och hela dagens värsta händelse !
När jag satt på ovanvåningen och snackade med
folk så helt plötsligt hör jag en extremt hög smäll
och en tryckvåg gör så jag åker fram med nacken och
fick jätte ont , hela rummet lös upp helt krit vitt och
mitt högeröra började att pipa.
Jo , det visade sig att det var en blixt som slog ner i
grannens gran som står 10-14 meter ifrån vårat hus.
Det började ryka från granens topp och pappa gick
över för att se så inte Stig och Karina som bor där
var utslagna på golvet eller något efter blixten.
Jag har aldrig varigt nära en blixt någon gg, och
jag kan lova er att jag aldrig i mitt liv vill uppleva
den så nära igen. jag blev skit rädd.. Fy fan.
ja ni ser själva att den till höger ska inte hänga
ut så. det var blixten som klyvade granes topp.

Hoppas att ni annars fick en super duper mysig
och rolig midsommar !

och imorgon ska jag hem till madde <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du är döpt till?
Jag är lat.

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Make my day:

Trackback
RSS 2.0