En liten Jack Russell han hund vill jag verkligen ha sen<3

Varför jag har kollat in denna söta lilla ras är mest pga allargin i min släkt som
finns, denna ras tål många som är allargiska , för om jag skaffar en hund så vill
jag inte behöva lämna bort den inom 3 år för att jag har utväcklat allargi. Jag är
mkt mkt intresserad av en sådan hära, en liten söt knähund.

Ursprungsland: Storbritanien
Uppkomsttid:1800-talet
Första användning: Råttfångst
Nutid användning: Sälskap, råttfångst
Genomsnittlig livslängd:13-14 år
Vikt: 4-7kg
Mankhöjd: 25-26 cm

Detta är 4 små söta Jack Russell valpar fotot taget från en
Jack Russell Kennel! ERKÄNN att dom är söta som valpar.


Allt denna faktan ovan och nu nedanför här är taget ur min hundbok
så det är inget påhitt med fakta.

FAKTA
Den käcka sprudlande ,roande Jack Russell är ett hyperaktivt
muskelknippe. Den populära lant eller statshund kan vara
bitig och aggressiv mot alla som rör sig (ink människor) men
mot både sin familj och mot främlingar. Men den älskar skojj
och är för det mesta överväldigande kärvänlig mot både sin 
familj och mot främlingar.  Den mest beresta
Jack Russell Terrier är bothy, sir ranulf fiennes kamrat - i
början av 1800-talet följde han med till både nord och syd
poolen. Eftresom alla hundar har avlägsnats från antarktis
och ingen får medföras , torde bothys rekord att ha spelat
fotboll vid världens båda pooler knappats kunna slås.
Kroppen är längre än den är hög, kolsvart tryffel, svartpigmenterade
läppar, Öronen kan vara upprätta eller tippade, kraftiga muskulösa
bakben, lång ganska spetsig nos.


Rashistoria
Denna ras, som frånsätt de kortare benen och ett mera
varierat utseende är så gott som indentisk med Parson
Jack Russell. Den är oerhört populär i storbritanien.
Den föddes ursprungligen upp för att jaga och döda råttor,
och den har kvar instinkten att döda.

Färger den finns i
VIT/BRUN
VIT/SVART
Tre färgad

Nej nu ska jag gå och lägga mig , skriver mer imorgon
och fixar lite till med min blogg. Sov gott <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du är döpt till?
Jag är lat.

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg?

Make my day:

Trackback
RSS 2.0